Saturday, 7 February 2015

Syndrome children .

"Lalu nikmat tuhanMu yang manakah hendak kamu dustakan ?"
Alhamdulillah 3x


Mereka tak pinta untuk lahir sebegitu. 
Kita pun takpernah minta untuk jadi macam kita yang hari ini.
Nikmat Allah yang sudah terang lagi bersuluh.
down syndrome
Kalau tengok satu persatu gambar2 ni. Sayu. Sebak.
Allah pilih aku.

Pilih aku, kau, kita untuk menjadi sempurna.

Apa lagi kita nak dustakan nikmat-nikmat Allah?
tai du chat syndrome
Perlukah rasaa lemah dengan ujian Allah?
Kita manusia. Memang takdapat hindar semua perasaan itu.

Tapi jangan pernah lupa. 
Bila rasa kita manusia. Kita adalah ciptaan yang sempurna.
Ada orang yang lebih berat diuji Allah.

Jom selami satu persatu gambar-gambar comel ni.
Bayangkan perasaan mereka.
down syndrome
Even though some people and sometimes there is someone that feel ashamed for having this kind of children,

Tahap sempurna manakah kau nak malu bila dengan diorang ?
After all, diorang manusia.

Dan.

Jangan lupa. Manusia ada hati.
Diorang pun ada hati.
tai du chat syndrome
Kau, terlalu istimewaa. 
cc:Terlalu Istimewa (Adibah Noor)

Post kali ini memang terlalu pendek. Tetapi semoga kita dapat reflect balik pada diri kita.
Allah Maha Adil .
thanks reading my diary

0 Smile for me♒: