Monday, 27 April 2015

Kita nak berpisah.

Bagai si kitol. Kali ni jom bukak buku sejarah sekolah menengah masa form 3 dulu.

Bijak sangat nak memperbodohkan perasaan orang. Bijak sangat nak buat orang sakit hati. Itu si kitol pada pandangan aku. Bijak memang bijak. Tapi awak guna kepandaian awak untuk benda yang tak bermanfaat buat apa? Kerja sakitkan hati orang memang dijanjikan pahala ke huh? *sighh*

Takpelah. Selagi mampu sabar.
Bukankah sabar itu indah?
"Sesungguhnya termasuk orang-orang pilihan di antaramu adalah yang paling bagus akhlaknya,"
(Bukhari & Muslim)

Lagi 6 hari kita bakal melamar perpisahan. Perpisahan yang tak akan mengembalikan semula segala memori yang telah kita lalui bersama.

Memori yang pahit.
Memori yang super-duper awesome.
Memori yang buat aku rasa nak hentak kepala biar pecah.
Memori yang buat air mata aku taknak retired daripada keluar,

MEMORIES.

Semua akan jadi memori jugak. Nak atau pun taknak. Itulah.
Lumrah hidup.*kenyataan sadis*pilu sayu rasa*

Walau Perpisahan jasad akan terjadi, 
Jiwa kita takberpisah. 
Jiwa kita sentiasa dekat.
*Tak perasan ke hati kita sama tempat? **smiley*

Allah uji kita dengan pertemuan, sekarang Allah uji kita dengan perpisahan. Bukankah hidup ni juga satu ujian? Untuk tengok sejauh mana kekuatan iman. Allah nak uji jugak ukhuwwah kita.

Keep Qawiy. Allahu yubarik fik.

Orang cakap" JAMBATAN CINTA" UNIMAS tempat most of students jumpa jodoh. Tak sangka Allah pertemukan kita di situ dan ukhuwwah yang terjalin masih kekal sehingga sekarang. Lepastu aku jumpa yang lain-lain. Cantik aturan Allah.

Cantik. Terbaik. 
Memang da bomb!

Keep in touch dalam doa, okay?

Janji pernah tinggalkan usrah, okay?

Jangan nangis-nangis.

Janji.

*Nur Amirah binti Aszeli,
*Nur Azreen Amira Asib,
*Nuradelina Agus,
*Norfarahaein Shahrul Khalil,
Sahabat yang aku sayang bagai nak mati,
Moga aku selamanya terpahat dalam hati.


Kata Ibn. Qayyim;
"Cinta akan lenyap bersama lenyapnya sebab"

Maka aku sayang korang keranaNya.
Mana mungkin akan lenyap.
Enough.
Mata dahnak mengeluarkan sesuatu.

"mungkin allergic ni"

adios.

#goodluckFINAL #ocisayangAmyEdaMiraAein








thanks reading my diary

0 Smile for me♒: