Wednesday, 23 December 2015

Erti Kebahagiaan.

Ini luahan,

Siapa sangka? Masuk PALAPES, aku dapat family baru. Macam dulu.

Merekalah kebahagiaan bagi aku. Antara hadiah terindah aku masa degree.
Tak cukup rasanya diungkapkan dengan kata-kata.

Jadilah diri aku, baru rasa bahagia yang sebenar-benarnya. hehehehehe.

Suka duka kami bersama, walaupun knuckle tu sakit. Tapi kalau teringat muka diorang ni, automatic semua benda boleh buat. Automatic masing-masing jadik kuat macam hulk.

Kita perempuan, lemahnya memang ada.

"urang luar sik akan pernah paham apa berlaku di sitok"

Ikrar KSTARIA yang diangkat setiap hari rabu pagi;
1. Beriman kepada tuhan dan bertaqwa kepadanya.
2. Setia kepada negara dan sedia berkorban demi kepentingannya dan tidak sekali-kali mengenal menyerah.
3. Memegang teguh disiplin tentera dan sentiasa menjunjung tinggi sikap kepewiraan dan kehormatan tentera.
4. Mengutamakan pelaksanaan tugas dengan jujur dan ikhlas.
5. Menyimpan rahsia negara DENGAN SEKETAT-KETATNYA.

Seriously said, manusia kan. So Ikrar yang kelima tulah yang sangat paling teramat susah nak dijaga. Tapi, percayalah. Kalau dah kena backstabb atau "terjumpa kawan tikam belakang" , mesti ikrar yang kelima tu makin mudah untuk diaksanakan. Jadi, terima kasih backstabber.

Semalam, aku tukar status wassap aku. Status yang sekian lama tak ditukar,

kembara mencari akhirat, Bismillah -sejak bulan Jun 2015 masa pergi sekolah pondok.

kepada,

Rasulullah, icon terunggul.

Yang penting, kembara aku takkan pernah terhenti.
Takkan sebab masuk PALAPES,

segala benda yang telah sekian lama cuba dikukuhkan dalam diri, dibiarkan layu begitu sahaja.

Ikhtilat yang sekerasnyaa dijaga, hancur begitu sahaja.

Segala kecintaan kepadaNya, hilang macam tu je.

Takkan.

Langsung bukan ticket untuk buat segala benda tidak berpandukan syariat.
.......................................

Kesempatan.

Ini kesempatan yang Allah kasik, untuk aku menulis. Sekarang sewaktu tercoretnya luahan ringkas seorang pendosa tanpa noktah ini, adalah pukul 1:21 pagi. Sebenarnya, sekarang aku sedang menjalani latihan berterusan sebagai seorang pegawai kadet wanita bagi PALAPES tentera Darat.
Jadi, Dengan namaNya yang maha Pengasih lagi maha Penyayang.

*mula cerita serious
Untuk meneruskan hasrat untuk masuk PALAPES, langsung aku tak cakap keputusan itu adalah keputusan yang salah.

I have my own opinion.

I have my own perspectives.

Paling penting, Allah tahu setiap niat yang tersirat dalam hati.

Paling penting, Allah tahu apa yang sedang dijuangkan.

Lagipun, arwah Ahmad Ammar pun belajar ilmu-imu ketenteraan kan?
Para anbiya', nabi, sahabat-sahabat nabi memiliki imu ketenteraan kan?

Lagipun minat aku memang pada semua benda tu.

"It's reached a point in my life where i find it's not longer necessary to try to impress anyone"

Hahaaha. Sekali lagi aku menangis tanpa dipinta,
Nak bercerita dengan manusia, takkan ada siapa yang faham apa yang sedang dijuangkan oleh diri ini.
Biar. Manusia, yang juga hidupnya sementara.

Terima kasih Allah for this beautiful life i got. Pelihara mereka, housemateku tercinta.

Oci sayang shiqinn Habeha rumet tercinta, Ashi mantan rumet, Aina si penyibuk lepak bilik, Ina driver kesayangan, Hanis si pencetus huru-hara.

Alhamdulillah. I praise Allah dan jangan lupa 12 Rabiulawal 1437,

Sanah helwa icon terunggul.
Sanah helwa icon terunggul.
Sanah helwa icon terunggul.





thanks reading my diary

0 Smile for me♒: