Thursday, 27 October 2016

Tolong memahami.










To boys:

I doubt the statement that sometimes they said that kaum hawa is such a weak person. Sometimes,they only joking. And they even wanna have a battle with us to show who is stronger.


Life palapes;

Kau rasa kau perempuan dan realitinya memang kau perempuan. But once kau join palapes, level kau dengan lelaki takde bezanya. Kau akan buat kerja sama dengan lelaki. Kau akan kena train sama dengan lelaki, training sampai mampus. Even masatu kau tengah period pain yang sampai tahap takboleh bangun. Kaum adam takpaham, maka mereka akan terus memberi pressure kepada kau.

Kau takboleh nak mengada-ngada nak tergedik-gedik sebab semua orang takkan suka. Kau takboleh berlembut sangat sebab nanti orang akan pijak kau. Bagi aku, aku taksuka orang pertikaikan apa yang aku buat, sebab dalam setiap apa yang orang lain buat aku sentiasa memikirkan benda yang positif walau sejahat mana orang tu.

Tapi, hidup kat dunia ni kena sedar bahawa manusia itu tak semuanya sama.

Bila cuti, kau akan tengok orang lain balik rumah parents atau stay kolej diorang untuk study for becoming exam lepas cuti. Kau pulak akan hadap training 24/4 Hours. Setiap hari bermula pukul 5;30 pagi sampai 1-2 malam. Jurulatih boleh kejut kau bangun tido bila-bila masa sahaja. So biasanya kau akan diberi tido pukul 3 pagi, Bangun pukul  5 pagi.

Jadi masa untuk kau study akan berkurang. Ditambah pula dengan penat yang sukar digambarkan.

Tapi aku sayang skuad aku. Dioranglah adik beeradik aku. Memang sakit kenyataan bila disamakan dengan benda yang hakikatnya bukan diri kita, tapi goooood things comes to those who wait and try to achieve it.

Aku sayang kapten, aku sayang jurulatih aku. Aku sayang setiap satu yang telah Allah tuliskan untuk aku. Sebab aku bukan masuk saja-saje. Banyak ilmu ketenteraan yang ada.

 He is preparing us for something.

Sayangku. Dia pencipta kita. Mesti Dia mahukan yang terbaik buat hambaNya. Takda satu benda pun sia-sia.


Semakin meningkat umur, dugaan akan makin banyak. Bukan hidup namanya kalau tiada ujian :) Cuma, berbaik sangka dan dalam setiap perkara, perlu diselitkan dengan segala  perkara yang positif.





Aku akan selalu sayang apa yang aku lakukan.

dan buatmu sahabat, semoga selalu bahagia.
thanks reading my diary

0 Smile for me♒: