Friday, 15 January 2016

perkara sekecil kuman

 Perbualan dengan hati;

"Kann  aku dah cakap, kawan kau tu hanya untuk waktu senang. Time kau susah, masing-masing lari macam pelesit"

Ajaib.

"Kenapa ajaib?"

"Sebab, aku takpernah pun nangis depan diorang walaupun sekali. Aku malu. Aku taktahu kenapa. Sedangkan, aku selalu nangis walaupun benda tu sekecil-kecil kuman"

Sambung lagi,
.THE REAL ME. 

"Walaupun sekecil-kecil kuman, aku terasa hati. Kadang-kadang takde sebab"


Cuma, aku pasakkan dalam hati. Ini apa yang Allah kasik kau untuk berhadapan dengan dunia yang sebenar. Yang mana;

1)Berlembut ada hadnya
2)Nak buat baik ada hadnya
3)Jangan mudah sangat sayang orang-orang yang kau baru tengok kebaikan dia sedikit. Baik mana pun, kena ingat manusia ada batasannya. Kena ingat manusia tetap ada jahatnya.
4)Jangan mudah sangat terasa hati.

Aku kat kolej ni, bukan macam aku yang dulu. Orang yang dahlama kenal aku, mesti akan perasan punya. Sebab aku taknak orang senang-lenang pijak aku.

"Hmm dah tu selama lima bulan ni macam mana kau meluahkan? "

"Yang penting bukan pada manusia"

Jadi?

"Pada coretan di diary. Dan semestinya sepertiga malam bersama Dia"

Tetapkan hati aku ya Allah.






thanks reading my diary

0 Smile for me♒: