Pages

Monday, February 12, 2018

Berkongsi rasa dua.

Satu Benda, lama dah nak kongsi.


Dah pernah dah kongsi dulu, cuma tak terperinci.

Islam, is a way of life. Kalau betul-betul diselami, akan jatuh hati. Even though nak langkah masuk toilet pun, Islam ajar suruh langkah guna kaki kiri. Betapa, terperincinya Islam tu.

Kalau dah terbiasa dengar ayat-ayat al-quran, lagu hardrock yang jadi kegemaran pun dah takkan dapat mendamaikan jiwa.

Kalau dah terbiasa dengar setiap bait nasihat dalam nasyid, tangan tu laju je tukar lagu bila yang dengar kat telinga adalah  lagu yang langsung tak berikan ilmu. Lagu yang langsung tak memberi manfaat.

Dalam hati, sentiasa ada perasaan nak berbakti untuk ummah. Takde masa dah nak hidup kat dunia ni hanya untuk diri sendiri. Takde masa dah nak berfoya-foya dengan cinta manusia yang langsung kita tak tahu apa penghujungnya. Taknak hanya menjadi sisa dunia.

Kaki tu, macam terpanggil-panggil nak jejak rumah Sang Abdi. Hati sentiasa terpaut utk berada di majlis2 ilmu. Satu majlis yang penuh dgn malaikat, penuh dgn hati2 hamba Allah yg dambakan kebaikanNya, penuh dgn malaikat2 yg sentiasa mendoakan, penuh dgn ilmu2.


Aku nak cakap, pasal cinta.

Cinta akan influence everything.

Maka jika cinta itu sudah berputik untuk agama. Hati tu akan sentiasa rasa nak buat something untuk agama. Kan aku dah kata, namanya cinta? Kesanggupan melakukan segalanya.


Dunia ni kejam. Sebab tu untuk kekal berada dalam apa yang namanya ajaran Islam yang sebetulnya, basic kena kuat. Prinsip kena kuat. Macam selalu aku cakap, Jangan gadai prinsip untuk dapat dunia.

Okaylah, tu je bebelan untuk malam ni.  nak buat labworks hehe.

Masih lagi si perindu syahidMu,
Aku,

Nurrul Hadzriena.




No comments:

Post a Comment

© Copyright 2023 | ALL Right Reserved to Menurrul